مقاله پژوهشی
ترجیحات سبک تدریس به عنوان تابعی از خودکارآمدی، تنظیم هیجان، آموزش انعکاسی، و ذهن -آگاهی در تدریس: نگاهی به یک محیط آموزش زبان انگلیسی

دکتر احسان نمازیان دوست؛ دکتر طاهره حیدرنژاد؛ دکتر افشین رضایی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 28 فروردین 1403

https://doi.org/10.22049/jalda.2024.28775.1568

چکیده
  سلامت روان مربیان به یک موضوع بسیار مهم برای مطالعه تبدیل شده است. با این حال، به تأثیر خودکارآمدی ­(S-E)، تنظیم هیجان­(ER)، آموزش بازتابی (RT) و ذهن­آگاهی در تدریس (MT) به عنوان میانجی ترجیحات سبک تدریس معلم (TS) توجه کافی نشده است. برای پر کردن این دانش، این مطالعه مدلی را پیشنهاد می‌کند که تعامل بین ­S-E، ER، RT  و MT را نشان می‌دهد. پرسشنامه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مداخله خودسنجی معیار-محور در توسعه صحت دستوری، منابع واژگانی و انسجام نوشتار زبان آموزان پیشرفته ایرانی: تکلیف‌های مشترک و مستقل

ساناز صابر مقدم رودسری؛ دکتر بهروز عزبدفتری؛ دکتر زهره سیفوری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 12 فروردین 1403

https://doi.org/10.22049/jalda.2024.28336.1523

چکیده
  یک موضوع بحث برانگیز در آموزش زبان این است که تا چه حد درگیر کردن زبان آموزان در فرآیند یادگیری ممکن است جنبه های مختلف نوشتن زبان آموزان را افزایش دهد. مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیر استفاده از روبریک های ارزشیابی به عنوان ابزارهای خودارزیابی بر ویژگی های نوشتاری زبان آموزان پیشرفته زبان انگلیسی انجام شد. پژوهش حاضر تأثیر تعاملی ...  بیشتر